Bun venit !

Christian Fish/Cross Ai ajuns pe o pagina anexa - extensie la cele 4 pagini principale administrate de Familia Crestina!

20080811

E calculatorul pentru "leaganul" copiilor ?

Continuare din pagina de Opinii si marturii de familie... necenzurate
Aceasta moda a fost observata cu mare atentie de catre vanzatori si de catre companiile de publicitate, care promoveaza “jucarii” ca si: “Easy Link Internet Launch Pad” (de la Fisher-Price) si alte produse similare.
Reporterii explica:
Jim Silver, editorul revistei Toy Wishes (Jucariile Dorite) si un expert al industriei de 24 de ani a afirmat ca exista “un mare salt in ultimile 12 luni” la vanzarea jucariilor care contin monitoare.
“Companiile mai mari de jucarii nu se mai refera la aceastea ca la “afaceri cu jucarii,” ne spune domnul Silver. Eu sunt parte din “family entertainment business and the leisure business” (afaceri pentru distractia si relaxarea familiei -?). Ceea ce vor sa zica e: “Noi vrem sa controlam timpul liber al copiiilor.”

Tehnologia a patruns treptat in lumea jucariilor in ultimii ani, dar aceasta patrundere a accelarat in ultimul timp. Miercuri, 6 din 9 “best-selling” jucarii pentru copiii intre 5 si 6 ani la Amazon.com au fost “tech gadgets” (jucarii electronice). In anul 2006, 3 din 9 cele mai populare jucarii pentru aceasta grupa de varsta au fost electronice.
Sa ne gandim la asta un moment. Discutam aici despre copiii intre 2 si 6/7 ani. Au acesti copii cu adevarat “timp pentru relaxare”? Au slujbe ca sa aiba nevoie de timp liber?

De ani de zile, observatorii profetici ne-au avertizat ca transformam copiii in adulti. Dupa cum a avertizat David Elkind in cartea lui, Copilul Grabit: Crescand Mare Prea Repede si Prea Curand [The Hurried Child: Growing Up Too Fast Too Soon], lumea adulta impinge copiii si adolescentii in roluri de adulti mult inainte de a fi pregatiti pentru aceasta. Acum, copiii de 2-6 ani cer telefoane celulare reale (nu mai de jucarie).
Nu e nevoie de o imaginatie bogata sa vedem ca mare vina o au parintii care permit prea multe copiilor si sunt prea indulgenti. Gandeste la aceast pasaj din ziarul aminitit:
Younice Kotake din San Bruno, California, a cumparat o jucarie Fisher-Price Knows Your Name Dora Cell Phone (un telefon celular jucarie) pentru fetitele gemene de 1 an. Dar cateva zile mai tarziu, a dus telefonul jucarie inapoi la magazine, dupa ce si-a dat seama ca fetitele par sa prefere tefonul celular al parintilor. “Ele stiu care este telfonul real, si nu vor unul de jucarie” – ne spune doamna Kotake.
Acest pasaj e deranjator din asa de multe puncte de vedere. Doamna Kotake are fetite gemene de 1 an care nu sunt multumite cu telefoane celulare jucarie. Telefonele celulare reale sunt o asa mare parte din viata lor incat “nu vor telefoane celulare jucarie.”

Si reporterii au atras atentia la cererile facute de copiii. Au adus cititori intr-un magazine de jucarii cu nume: Stand aproape de caseria magazinului, Sabrina care are 6 ani, cu un ras de stirba, a explicat ca ea ar vrea de Craciun un laptop de adult.
“Pentru ca e la moda” (cool) a explicat ea.
“Poate cand va avea 8 ani,” a raspuns mama sa Amina, care nu a vrut sa-si dea numele de familie. Poate va trebui sa cedeze in fata ficei ei cand fetita va implini 7 ani. “Aceasti copii sunt diferiti de cum eram noi” a adaugat mama.
Poate va trebui sa cedeze? Nu i-a spun inca nimeni acestei mame ca nu trebuie sa faca tot ceea ce vrea fica ei? Aceasta fetita de 6 ani cere un laptop pentru adulti pentru ca “e la moda.”

Iata o “stire” relevanta pentru toti – copiii mici nu au “nevoie” de laptopuri pentru adulti si deasemenea vor supravietui fara produse electronice pentru “entertainment.”
Acesta nu este un argument pentru interzicerea copiilor de a folosi tot ce are de a face cu electronice si calculatoare, dar este o pledoarie pentru parinti sa lase copiii sa fie copiii.
Cu privire la copii, ar trebui sa ne spuna ceva faptul ca asa multi dintre ei nu sunt interesati in jucarii care nu au un “disk drive” sau ecran.

Articolul continua: Donald L. Shifrin, un pediatru din Seattle si reprezentantul academiei, a afirmat ca jucariile electronice nu pot sa inlocuiasca jocurile creative (imaginative), unde copiii creeaza povesti frumoase si interactioneaza cu parintii si prietenii.
Dr. Shifrin intreaba: “Vrem sa inlocuim jocul cu televizorul [media]?” “Cand copiii vor sa se joace, vor intreba ei: ‘Unde e ecranul?’”
Dar pentru industria jucariilor, categoria jucariilor electronice pentru tineri este in crestere si la ora actuala reprezinta mai mult de 5% din vanzari. In ultimii 5 ani – vanzarea jucariilor sa plafonat la 22 de miliarde de dolari pe an. “Daca vinzi jucarii traditionale – poti sa supravietuiesti dar nu sa cresti,” ne spune Sean McGowan, un expert in industria jucariilor. “Aceasta industrie trebuie sa redefineasca ce este o jucarie.”
Deasemenea producatorii de jucarii sunt ingrijorati ca vor pierde pe cei mai tineri si devotati clienti, acestia trecand de partea producatorilor de electronice si jocuri video.
Domnul Gowan a afirmat ca industria a inventat un termen pentru aceasta ingrijorare: KGOY – Kids Getting Older Younger (Copii care imbatranesc mai tineri).
Copiii ar trebui respectati ca si copii, si nu sa fie transformati (reduced) in “consumatori tineri.” Parintii trebuie sa-si protejeze copiii de cresterea prea rapida – ca acei care au sindromul “Copii Care Imbatranesc Tineri.”

Pune calculatorul familiei in bucatarie sau in sufragerie unde poate fi supravegheat si controlat.
Nu-ti lasa copiii – de la 2 la 7 ani – sa petreaca prea mult timp in fata ecranului. Parintii trebuie sa invete sa spuna NU, si sa fie convingatori cand spun NU.
Este ceva dea dreptul infricosator la gandul ca un copil de 2-7 ani se simte mai bine in fata ecranului unui calculator decat pe maidan.

Preluat din http://roalmohler.wordpress.com

Niciun comentariu: