Bun venit !

Christian Fish/Cross Ai ajuns pe o pagina anexa - extensie la cele 4 pagini principale administrate de Familia Crestina!

20080327

Comunicatia si... ciorba de fasole - de Doru Pope

Continuare din pagina Opinii si marturii de familie... necenzurate
Asa că, m-am apucat (nu prea des, că nu am timp) si de gătit, din când în când. Mie îmi plac ciorbele si supele, asa că de 3-4 ori pe lună fac câte una. Săptămâna trecută făcusem o ciorbă de cartogi de să-ti bati pisica. Luni, după ce ne-am întors din Canada, am văzut că nu mai este ciorbă, si am spus sotiei „mâine o să fac o ciorbă de fasole”, fără să spun ce fel de fasole. Eu mă gândisem la fasole verde, ea boabe. Ba chiar am si cumpărat fasolea, pe care ea o pusese în cămarăm până a doua zi. Ieri mă sună la biroul din Seattle si mă întreabă dacă nu vreau să bag ceva afumătură în ciorba mea. Eu nu prea suport afumăturile, asa că a trebuit să negociem aspectul acesta. Dar eram preocupat de munca mea, si nu am făcut relatia dintre ciolan si fasolea verde. Am decis că o să pun dacă are ceva costite sau ciolan afumat.
Aseară, am sosit acasă de la muncă si m-am apucat de gătit. Într-un vas mă astepta stând cuminte în apă, câteva costile afumate. După ce am prăjit putin ceapa, le-am aruncat în oală, le-am prăjit si pe ele doar asa, un pic, apoi am turnat apă si le-am fiert. Oricum carnea se fierbe mai greu decât fasolea. Când veni vremea fasolei, am aruncat în fiertură si fasolea, si câteva rosii tăiate mărunt. I-am dat ciorbei gustul, apoi a mai rămas ultimul element: de obicei nouă ne place pătrunjelul. Avem mereu pătrunjel proaspăt în casă. Doar că acum nu stiam unde este, asa că am strigat la sotie întrebarea dacă stie unde-i pătrunjelul. Ea mi-a răspuns unde este, dar mi-a spus că ar prefera în ciorba de fasole tarhon!
Nici atunci nu ne-a căzut fisa la nici unul că noi vorbim de două produse cu retete total diferite… Eu am gândit fasole verde tot timpul, ea fasole uscată. De aceea, ciolan si tarhon. Eu, pătrunjel si rosii. si iacă-asa am trântit aseară o ciorbă de fasole verde, cu tarhon si un pic de otet (de pe tarhonul conservat cu otet), cu ciolan afumat, dar si cu rosii… O să vedem astăzi „cum gustă”. Cum se asociază gustul dens si solid al afumăturii cu intentia de a fi usoară si răcoritoare a ciorbei de fasole verde! Dar am râs aseară cu nevastă-mea de ne-am prăpădit! Bine că nu ne-am certat! Că probabil acum peste 20 de ani, o asemenea ispravă s-ar fi lăsat cu niste tunete si fulgere de ambele părti. Dar acum, suntem dispusi să întelegem si scurt-circuiturile din comunicatie!

Niciun comentariu: