Mary Comm: - Există un număr mare de organizaţii de consiliere post-avort foarte respectate şi cu oameni calificaţi. SaveOne (“Salvaţi omul”) este o organizaţie internaţională oferă un program important pentru femei de studiere a Bibliei şi unul pentru bărbaţi. Ei oferă instruire pentru cei care intermediază aceste programe şi sprijin continuu pentru consilieri, cei care îi conduc pe cei afectaţi spre vindecare. Iertată şi eliberată este un alt proiect de recuperare care se bazează pe studiul Bibliei şi care s-a dovedit a fi o metodă bună de pus în practică (este şi o carte cu acelaşi nume, disponibilă pe http://www.amazon.com/) O organizaţie care oferă instruire pentru proiectul Iertată şi eliberată este Piedmont Women’s Center (PO Box 26866, Greenville, SC 29616. 864/244-1434). Pentru multe alte organizaţii care oferă consiliere de calitate post-avort, iată o listă pe site-ul organizaţiei Abortion Recovery International Network (A.R.I.N.) la: http://www.abortionrecoverynetwork.org/ TrainingConferences.html.
Provita Media: -Care ar fi diferenţele dintre activităţile de vindecare post-avort, în care sunt implicaţi numai psihologii, faţă de cele oferite de centrele care pun accentul pe credinţa în Dumnezeu şi pe vindecarea inclusiv spirituală a femeii?
Mary Comm: -Părerea mea personală este că în cazul vindecării la psiholog, nu există vindecare adevărată şi nici eliberare de durerea spirituală şi emoţională cauzată de avort, dacă nu există credinţă în Isus Hristos. Există anumite beneficii ale unor metode utilizate de psihologia seculară, însă fundamentul adevăratei vindecări se găseşte numai în Isus. Orice program de consiliere, fără elementul credinţei va echipa femeia cu nişte deprinderi de a face faţă situaţiei pe moment şi de a se simţi eliberată temporar de suferinţe, în cel mai bun caz.
Provita Media: - De ce afecţiunile emoţionale şi psihice provocate de avort nu sunt luate în seamă, în general, de medici sau psihologi? Care este părerea dvs?
Mary Comm: - Medicii sunt instruiţi să ia în considerare în primul rând simptomele fizice. În plus, mulţi medici (dacă nu chiar majoritatea) sunt instruiţi să considere avortul ca un mijloc sigur şi de încredere de a termina o sarcină, fără a face nici o referire la ramificaţiile emoţionale şi spirituale asupra pacientului. Psihologii din SUA evaluează sănătatea emoţională sau lipsa acesteia, pe baza Manualului de diagnostice şi statistici ale tulburărilor mintale – ed. a IV-a, publicat de Asociaţia Americană de Psihiatrie, care încă nu a recunoscut starea cunoscută sub denumirea de sindromul post-avort, care este un complex de simptome comune celor care sunt traumatizaţi de avort. Simptomele sindromului post-avort sunt similare cu cele ale tulburărilor de stres post-traumatic, sindromul care afectează soldaţii întorşi acasă din război. Deşi Asociaţia Americană de Psihiatrie a validat tulburările de stres post-traumatic, se pare că nu va face acelaşi lucru şi în cazul sindromului post-avort din cauza implicaţiilor politice. Dacă ar fi să recunoască sindromul post-avort, ar trimite un mesaj (contrar celor promovate de susţinătorii avortului) că avortul are cu adevărat consecinţe emoţionale grave. Fiindrecunoscută a avea opinii pro-alegere (pro-choice), Asociaţia Americană de Psihiatrie va evita să contribuie la orice acţiune, care ar putea duce la anularea procesului Roe vs. Wade, care a legalizat avortul în SUA. Drept rezultat, psihologilor seculari le lipseşte instruirea care i-ar ajuta să identifice simptomele emoţionale comune asociate cu trauma avortului, aşa că, de cele mai multe ori, simptomele sunt atribuite altor factori sau sunt trecute complet cu vederea.
Provita Media: - Cum ne sfătuiţi să informăm mai bine preoţii, astfel încât să putem lucra împreună? Ce tip de informaţie – medicală, psihologică – să le oferim mai mult, informaţie de care ar avea nevoie în timpul dialogului cu femeile?
Mary Comm: - Am scris recent o carte, întitulată Secret Sin: When God’s People Choose Abortion (Păcatul secret: când Dumnezeul oamenilor alege avortul) (Morgan James Publishing, 2006), care a fost scrisă cu gândul la clerici. Cartea acoperă principalele probleme ale celor care au făcut avort, de ce îl fac, cum avortul le afectează viaţa după aceea (simptome ale sindromului post-avort). Am inclus în carte date statistice referitor la procentajul avorturilor făcute de creştini (70%), precum şi rezultatul studiilor referitoare la cei care suferă cel mai mult din cauza avortului, care sunt, la fel, creştini. Există, de asemenea, un capitol pentru preoţi, care îi ajută să înţeleagă necesitatea recuperării post-avort – începând de la înţelegerea plină de compasiune pentru aceşti oameni răniţi.Cred că cel mai important aspect al informării preoţilor despre această problemă şi cum îi afectează pe ceilalţi din Biserică este să-i facem să privească în mod direct avortul. Încurajaţi-i pe cei din cercul dvs. de influenţă, care au fost traumatizaţi de avort (mama, tata, bunicii, fraţii/surorile copilului avortat etc.), să caute vindecare prin Isus Hristos, să meargă să-şi împărtăşească experienţa la preoţi. Lăsaţi preoţii să vadă profunzimea copleşitoare a acestei dureri, regretul, remuşcarea şi ruşinea. Lăsaţi-i să vadă suferinţa profundă şi de durată. Ajutaţi-i să înţeleagă că avortul îi răneşte pe toţi cei implicaţi. Nu este bine ca ei să tacă în legătură cu avortul sau, şi mai rău, să condamnă femeile care au făcut avort din altar. În acest fel, ei le transmit mesajul că Isus Hristos nu iartă şi nu vindecă „acest” păcat, iar acest mesaj îi ţine înlănţuiţi pe oamenii răniţi.Cel mai puternic şi mai eficient instrument pe care l-am văzut vreodată pentru a convinge preoţii de necesitatea programelor de recuperare post-avort în cadrul Bisericii este să-i invitaţi să oficieze o slujbă pentru părinţii care şi-au pierdut copiii prin avort. Văzând profunzimea durerii acestor părinţi, problema avorturilor este pusă într-o nouă lumină. Deodată simţi că nu mai poţi striga la aceşti păcătoşi, simţi că trebuie să-i iubeşti pe aceşti părinţi răniţi cu dragostea lui Hristos ca să-i vezi refăcuţi într-o nouă viaţă în Hristos.Cartea Secret Sin: When God’s People Choose Abortion (Păcatul secret: când Dumnezeul oamenilor alege avortul) (Morgan James Publishing, 2006) este disponibilă prin http://www.amazon.com/ şi MorganJamesPublishing.com.
Provita Media: -Am dori să aflăm cum vă faceţi cunoscuţi în societatea americană, cum află femeile care suferă ascuns de pe urma avortului de organizaţia dvs şi cum vă contactează, prin telefon sau în mod direct?Mary Comm: -Organizaţia “In Our Midst Ministries” are un site pe internet la: http://www.inourmidst.com/. Am acordat de asemenea un număr de interviuri la posturi de radio referitor la organizaţia noastră şi la cartea pe care am scris-o, Secret Sin: When God’s People Choose Abortion. Am vorbit de asemenea, pe această temă la un număr de conferinţe naţionale şi locale. Oameni sunt însetaţi de astfel de informaţii astăzi în Biserică, se interesează preoţi, pastori, şefi de organizaţii, care doresc să-i ajute pe cei afectaţi de avort, cultivând compasiunea faţă de ei în Biserică. Cei care doresc să mă contacteze o pot face prin site-ul nostru, pe forum, prin e-mail mary at inourmidst.com sau la telefon: (970) 669-1096 Adresa noastră poştală este: In Our Midst Ministries, 1151 Eagle Drive, Suite 325, Loveland, CO 80537 U.S.A. Aş dori să am contacte cu oricine este interesat să facă cunoscut problemele avortului şi/sau să dezvolte programe de recuperare post-avort împreună cu Biserica. Suntem aici să oferim un parteneriat bisericilor, centrelor de resurse pentru femeile în criză de sarcină şi altor organizaţii care aduc slavă lui Dumnezeu din partea celor afectaţi de avort.
Provita Media: - Ce ştiţi despre problema avortului în ţările din Europa de est, în ţările foste comuniste şi în special in România?
Mary Comm: -Am auzit că în România există cea mai mare rată a avorturilor din lume, cu 3 din 4 sarcini terminate prin avort. Rusia este cea de-a doua cu 60% dintre sarcini terminate prin avort. Rusia are şi cea mai înaltă rată a infertilităţii în rândul femeilor, condiţie în general atribuită unui număr mare de avorturi repetate. Când avortul este obişnuit, cred că durerea devine parte integrală şi acceptată a societăţii. Acest lucru are un impact asupra ratei avortului, abuzului şi consumului de alcool şi droguri, abuzului fizic asupra altora, comportamentului autodistructiv, depresiei, suicidului etc. Este ca şi cum toţi suferă, deci suferinţa este acceptată ca un mod de viaţă. Dar aceşti oameni răniţi nu ştiu că există o vindecare a lor, iar eliberarea de această suferinţă ţine de viaţa lor. Experienţa harului fără egal, iertării atotcuprinzătoare, iubirii necondiţionate şi refacerii complete prin Isus Hristos aduce viaţă, bucurie şi sens celor care au ştiut doar de moarte, distrugere şi suferinţă. Mesajul este clar: Avortul răneşte. Hristos vindecă. Trebuie să ducem acest mesaj oamenilor!
Provita Media: - Cu ce organizaţii din România aţi avut contacte şi cum a decurs colaborarea?
Mary Comm: - Provita Media este unica organizaţie din România cu care am avut contact. La un moment dat, pe când eram director la SafeHaven Ministries http://www.postabortionpain.com/, în perioada 1996-2000, am corespondat cu o mică organizaţie din Ucraina. Cred că şi ei încercau să ajute femeile afectate de avort. Interacţiunea cu aceste organizaţii este încurajatoare, înălţătoare şi plină de speranţe. Dumnezeu lucrează în toată lumea ca să aducă vindecare prin Isus Hristos pentru cei afectaţi de trauma avortului. Este un privilegiu incredibil de a ajuta la vindecarea pe care Domnul Dumnezeu o aduce inimilor şi vieţilor oamenilor Săi afectaţi de avort.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu