"totusi din pricina curviei, fiecare barbat sa-si aiba nevasta lui, si fiecare femeie sa-si aiba barbatul ei ". si versetul 7 "eu as vrea ca toti oamenii sa fie ca mine; dar fiecare are de la Domnul darul lui: unul intr-un fel, altul intr-altul". Pavel ne spune ca celibatul este un dar, care iti permite o slujire mai buna a lui Dumnezeu. Dar celibatul este exceptia, nu regula. Pentru cei care "ard" casatoria este necesara pentru a impiedica pacatul.
"Barbatul sa-si implineasca fata de nevasta datoria de sot; si tot asa sa faca si nevasta fata de barbat". A implini sexual partenerul nu este o favoare sau o alternativa. Este o porunca. Sa iesi in intampinarea nevoilor celuilalt.
"Nevasta nu este stapana pe trupul ei, ci barbatul. Tot astfel, nici barbatul nu este stapan peste trupul lui, ci nevasta". Desigur ca sotia sau sotul au o oarecare autoritate asupra propriei sexualitati, dar trupul fiecaruia apartine in dragoste celuilalt. Barbatilor li se cere sa iasa in intampinarea nevoilor sotiilor lor (trupul ei ii apartine) si sunt responsabili de aceasta. Tinand cont de structura femeii, care are o nevoie de intimitate emotionala, afectiva, un babrat care nu-i satisface aceasta nevoie sotiei lui nu poate pretinde acces la sexualitatea ei. O femeie impplinita emotional si pe planul intimitatii afective non-sexuale este capabila sa traiasca cu placere si sa se bucure la nivel sexual cu si de sotul ei.
"Sa nu va lipsiti unul pe altul de datoria de soti, decat pentru un timp, ca sa va indeletniciti cu postul si cu rugaciunea; apoi sa va impreunati iarasi, ca sa nu va ispiteasca Satana, din pricina nestapanirii voastre". Sensul literar al verbului tradus de cornilescu "a lipsi" este "a jefui".
Practic tu furi ceva ce nu iti apartine. A spune "nu" nu reprezinta un simplu refuz de a da ce este "al nostru", ci le iei sotiilor (respectiv sotilor) ceea ce Dumnezeu le-a dat lor.
Nu poate fi abstinenta fara acordul amandoura, pentru o perioada clar definita. De exemplu pentru rugaciune si post. Dumnezeu considera abstinenta sexuala ca un sacrificiu mai mare decat cea de la mancare.
De remarcat ca Pavel da un singur motiv care justifica abstinenta sexuala in casatorie. Prin urmare faptul ca devi incapabil sa oferi satisfactie sexuala din cauza a ceea ce tu alegi sa faci (munca prea multa, somn prea putin, timp prea mult pentru alte lucruri, etc) nu reprezinta o justificare viabila. Daca te-ai casatorit a-l satisface pe celalalt se afla in topul prioritatilor, si trebuie sa spunem "nu" activitatilor, situatiilor care ar putea influenta negativ unitatea psiho-afectiva si sexuala a sotilor.
"Lucrul acesta il spun ca o ingaduinta; nu fac din el o porunca". Asadar Pavel , dupa ce marcheaza situatiile care ar "impune" o abstinenta, precizeaza ca nu face din aceasta o porunca, ci le spune, mai degraba, ca o ingaduinta pentru cei ce cred ca ar putea sa se abtina ocazional. Pavel face aceasta precizare din versetul 6 pentru a combate invatatura Gnosticilor.
"Eu as vrea ca toti oamenii sa fie ca mine; dar fiecare are darul lui de la Dumnezeu". Pavel considera celibatul un dar, dat de Dumnezeu pentru gloria sa si o mai buna slujire a Lui. Dumnezeu da acest dar, deci il ai sau nu il ai, l-ai primit sau nu, nu depinde de tine.
Sursa: Tanar Crestin
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu