Bun venit !

Christian Fish/Cross Ai ajuns pe o pagina anexa - extensie la cele 4 pagini principale administrate de Familia Crestina!

20080508

CASATORIA - de Alexandru Chereches

Continuare din pagina de Opinii
Am văzut căsătorii simple, fără mult alai, între tineri care au umblat ziua şi au rămas toată viaţa unul lângă altul, iubindu-se şi ducând cu bucurie până la adânci bătrâneţe viaţa în doi.Toate acestea m-au îndemnat să caut soarele dreptăţii care să îmi dea lumină pe cărare. Am ocolit întâlnirile şi discuţile cu vreo fată, până când am primit lumina verde pentru căsătorie. Eram sigur că Domnul ştie să răspundă oamenilor sinceri şi simpli. S-au găsit şi intermediari, care au încercat să îmi caute o “partidă potrivită” dar le-am refuzat serviciile, pentru că aşteptam răspunsul direct de la Dumnezeu. Şi într-adevăr Domnul nu a întârziat. A venit cu paşi siguri şi mi-a dat răspunsul precis, exact la timpul potrivit. Cineva mi-a făcut o propunere cu privire la o fată.
- “Vom vedea!”, am răspuns.
Am pus înaintea Domnului trei semne, nu numai două, cum se obişnuieşte, procedând în felul următor: m-am dus în satul unde era fata, bineînţeles însoţit de un grup de tineri din biserică, fără ca ei să-mi ştie scopul. Ne-am bucurat în biserică şi, înainte de întoarcere, am pus semn înaintea Domnului , cum a cerut şi Ghedeon răspuns la semnul cu lâna. Am invitat pe tinerii din comuna aceea la noi, ca să ne întorcă vizita în duminca următoare. După ce ne-am înţeles cu ei, ne-am întors acasă. Am pus înaintea Domnului un semn zicând: Dacă fata respectivă este rânduită să fie soţia mea, atunci să vină şi ea, deşi pe ea nu o invitasem. Dacă va veni, atunci fata va fi soţia mea. Dacă nu este rânduită pentru mine, atunci să nu vină niciunul din tineri. Al treilea semn era că, dacă vor veni numai tinerii pe care I-am chemat , aveam să înţeleg că nu am primit nici un răspuns. Ne-am pregătit pentru musafiri în duminica următoare dar, spre marea mea mirare, n-au venit nici cei invitaţi, care-mi promiseseră, măcar că era ruşinos ca cineva să promită şi să nu se ţină de cuvânt. Pe vremea aceea calea pocăinţei era mai îngustă decât acum. Din acesta am înţeles că fata respectivă nu era rânduită pentru mine. A urmat apoi al doilea caz. Eram la camp la întors fânul pentru uscat şi după ce am întors un timp brazdele de fân, m-am întins puţin pe iarbă şi am aţipit. Deodată apare în vedenie o persoană cu o mieluşea, care avea o panglică albă la gât.Am vrut să întreb numele a două fete pe care le cunoşteam şi la care mă gândeam într-o oarecare măsură. Le-am amintit pe nume. Răspunsul a fost, “Nu, ci este Iuliana”. Am sărit în picioare şi m-am uitat în jurul meu. Totul era în regulă, nu era nimeni prin apropiere. Foarte mirat, mi-am văzut mai departe de brazdele de fân, cugetând în taină la răspunsul Domnului, mulţumit că El a zis:” Nicidecum n-am să te las”; “Poate o femeie să uite copilul pe care-l alăptează şi să nu aibă milă de rodul pântecelui ei? Dar chiar dacă l-ar uita totuş Eu nu te voi uita cu nici un chip: Iată te-am săpat pe mâinile Mele, şi zidurile tale sunt totdeauna înaintea ochilor Mei” (Isaia 49,15-16).După aceea, am aşteptat al treilea răspuns, care avea să urmeze. Într-o noapte am văzut în vis o fată îmbrăcată cu o haină pestriţă, care spăla rufe la pârâu. Am privit-o, dar nu am vorbit cu ea. Era al doilea pas făcut spre cunoaşterea viitoarei partenerei de viaţă. Căutam de acum o fată cu haină pestriţă, care purta numele de Iuliana. Dumnezeu mi-a pregătit şi acest lucru, potrivit cuvântului Bibliei:“Căci Dumnezeu este Acela care lucrează în voi şi vă dă după plăcerea Lui, şi voinţa şi înfăptuirea” (Filipeni2,13).Dezvăluirea tainei a venit în felul următor: familia nostră era cu casa în construcţie şi aveam nevoie de două mii de bucăţi de ţiglă pentru acoperiş. Pentru a le procura, trebuia să facem o deplasare la Câmpia Turzii, unde se găsea fabrica de ţiglă . Dar fiindcă solicitările erau foarte mari, conducerea fabricii a luat următoarea măsură: cât producea într-o zi, se împărţea în mod egal la toţi cumpărătorii. Conform acestei rânduieli, a trebuit să stau două săptămâni la Câmpia Turzii, până am reuşit să obţin cele doua mii de ţigle. În timpul acesta am vizitat adunările din jurul oraşului, ajungând şi la Turda, oraş despre care ştiam numai de la geografie, pentru că nu era pe traseul de cale ferată Bucureşti-Cluj, pe care obişnuiam să călătoresc. Pe vremea aceea biserica din Turda era mică, dar acolo am văzut-o pe fata cu haina pestriţă din visul meu. Interesându-mă de numele ei, mi s-a spus că o cheamă Iuliana şi că este fata prezbiterului din Turda.Ca să îmi încep demersurile în vederea căsătoriei, mi-am făcut planul în felul următor, zicându-mi:”Am nevoie de un frate păstor, care mă cunoaşte şi pe mine şi familia fetei”. Am găsit pe fratele Ioan Sima care era preşedintele filialei Cluj şi i-am spus:
-“Frate Sima, am nevoie să mă însoţeşti la o cerere în căsătorie. Este vorba de Iuliana, fiica fratelui Alexandru Deac. El mi-a răspuns:
-“Pentru tine merg bucuros , căci te cunosc”.Am plecat împreună într-o seară, ca să cerem fata în căsătorie. Când am discutat problema cu familia, fratele Deac (tatăl fetei) m-a întrebat:
-“Măi frate, oare lucrarea este de la Domnul?”
-“Optzeci la suta este de la Domnul, restul ne înţelegem între noi”, a fost răspunsul meu. Când a auzit vorba aceasta, lucrarea a ajuns deja pe făgaşul cel bun. Căci îmi zisesem :”vreau să umblu ziua ca să nu mă poticnesc.” Ei au răspuns:
-“Avem o singură condiţie de pus. Nu o lăsăm pe fată să plece de acasă, numai dacă vrei să vi tu aici”.Această condiţie se încadra în cei douăzeci la sută, de care nu eram sigur, pentru că nu puteam să dau răspunsul fără să mă sfătuiesc cu părinţii mei. Dar ştiam că hotărârea Domnului se duce la îndeplinire. Le-am spus că trebuia să mă consult cu părinţii mei. Deşi aveam douăzeci şi şase de ani, nu doream să fac nimic fără aprobarea părinţilor mei, pentru că ştiam din Cuvântul lui Dumnezeu de la Efeseni 6,1-3 care este datoria copiilor:” Copii, ascultaţi în Domnul de părinţii voştri, căci este drept.Să cinsteşti pe tatăl tău şi pe mama ta este cea dintâi poruncă însoţită de o făgăduinţă, ca să fii fericit şi să trăieşti multă vreme pe pământ.”Tinerii de azi nu se mai consultă cu părinţii lor, decât după ce se aude în şapte sate, fără ca părinţii lor să ştie ceva. Numai după ce dau de necazuri vin la părinţi după ajutor, dar nici atunci după sfaturi. Pentru că umblă noaptea, de aceea se poticnesc ziua: “Bâjbăim ca nişte orbi de-a lungul unui zid, bâjbăim ca cei ce nu au ochi, ne poticnim ziua-n amiaza mare, ca noaptea; în mijlocul celor sănătoşi suntem ca nişte morţi.” (Isaia 59,10)Am plecat spre casă şi măcar că ştiam că părinţii mei doreau să rămână cu mine la bătrâneţe, totuş nu am refuzat să le cer sfatul. Am întrebat pe tata cu privire la precarea mea de acasă, zicând:
-“Tată dacă numai cu o jumătate de vorbă zici nu, eu nu mă duc”.După o gândire mai adâncă a zis:
-“Dacă tu vrei, eu nu te opresc”.M-am dus şi la mama cu aceleaşi cuvinte, primind acelaş răspuns:
-“Eu nu îţi stric voia”.
Astfel s-a împlinit şi diferenţa de două zeci la sută şi am stabilit căsătoria.Am înaintat actele pentru căsătorie şi la vremea potrivită am stabilit nunta. Cu ocazia ceremoniei nunţii mă întâlneam cu viitoarea soţie a şaptea oară. De atunci au trecut 49 de ani.

Preluată din volumul "Şaizeci de ani de experienţe cu Dumnezeu" Alexandru Cherecheş

Niciun comentariu: